Biografia

Klawesynistka, doktor sztuki muzycznej, pedagog, lingwistka, autorka scenariuszy eksperymentalnych audycji z muzyką dawną, współinicjatorka i dyrektor artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej (Julliet EM Festival) od jego pierwszej edycji (2009). 

Ukończyła londyńską Guildhall School of Music and Drama (studia podyplomowe, Early Music),  warszawski UMFC (klawesyn) i AFiB Vistula (filologia angielska). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich gry solowej i basso continuo prowadzonych przez  N. Parle`a, L. Kędrackiego, Ch. Hogwooda, L. U. Mortensena, P. Holmana, A. Sapiechę, L. Stawarz, W. Kłosiewicza, S. Standage` a podczas LAMDW (1999, 2001, 2002), EU Baroque Orchestra Course (Unhost 2004), Young Händelat the Keyboard (Londyn 2004). 

Występowała jako solistka i kameralistka w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Francji,  wykonując m.in. Wariacje Goldbergowskie, dzieła Johanna Jacoba Frobergera, muzykę francuską XVII i XVIII wieku, a także partię basso continuo w zróżnicowanych stylistycznie dziełach oratoryjnych i operowych: m. in. Judgementof Paris J. Ecclesa, Golia Abbattuto A. Melaniego, La buona figliola N. Piccinniego, Wielkiej Mszy h-moll J. S. Bacha, Sosarme J. F. Händla. 

Jest także autorką spektakli z muzyką dawną: „Musica Humana”, „Concerto delle Donne”, „W służbie Jej Królewskiej Mości”, „Tombeau i Lamentacja”, „Wojownicy, dyplomaci i tancerze”, „W domu pana de la Fontaine`a”, scenariusza filmu z muzyką dawną “W poszukiwaniu świętego Graala”/ “Discovering your Holly Grail” (2020). FILM: „W poszukiwaniu świętego Graala” scen. Anna Urszula Kucharska #/W5/ (youtube.com) 

Była kier. muzycznym i autorem scenariusza adaptacji scenicznej pierwszej polskiej realizacji opery San Ignacio, unikalnego dzieła baroku jezuickiego, a także kierownikiem muzycznym polsko-francuskiej produkcji baletu barokowego “Métamorphoses, Le Chat Botté” (reż. Romana Angel, choreografia – Irène Feste, Pierre-François Dollé). 

Autorka eksperymentalnych audycji muzycznych: cyklu “12&Houston-Festiwalowy Kwadrans Filozoficzny”, a także Słuchowisk HInsPe – „Tajemnica rękopisu z Teinach-Zavelstein” i „Co się nie stało w Blīdene”, „Nic, coś i ktoś”, wydanych na płytach CD w latach 2021-2023 (Julliet EM Festival we współpracy z Akademią Teatralną im. Al. Zelwerowicza w Warszawie). 

W latach 2020-2021, we współpracy z Sounds&Stories zrealizowała kilkadziesiąt podcastowych audycji muzycznych, do których nagrała m. in. Wariacje Goldbergowskie, wybrane dzieła  Johanna Jacoba Frobergera,  Louisa Couperina, François Couperina, a także własne kompozycje inspirowane muzyką francuską XVII wieku. “Passacaille pour E.R.” , “Plainte pour Ami”, “Fantasia on La cathédrale engloutie” klawesynistki, L’art de toucher le clavecin François Couperina,  Tombeau FbWV 632a, Lamentation FbWV 61 Johanna Jacoba Frobergera, a także aranżacje na klawesyn i violę organista znalazły się na płytach “W przestrzeni NieredukowalnegoJa” i “Demistyfikacje”, a także „Alchemie” (wyd. Sarton) – albumu nominowanego do Nagrody Muzycznej „Fryderyk” (kategoria Muzyka Dawna 2023). 

Od 2006 roku artystka podejmuje też działalność pedagogiczną. W latach 2006-2008 prowadziła zajęcia klawesynu dodatkowego na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku (UMFC), od 2006 r. jest pracownikiem ZPOSM nr 3 im. G. Bacewicz w Warszawie (klawesyn, basso continuo, zespół kameralny). Od 2016 r. współpracuje również ze ZSM im. I. Paderewskiego w Białymstoku i jest wykładowcą LKMMD Bednarska